Francie posiluje svou pozici na českém trhu s vínem [fr]

V roce 2013 Francie posílila svou pozici na trhu lahvových klidných vín.

V roce 2013 hodnota francouzského vývozu lahvových vín do České republiky poprvé překonala hodnotu vývozu Itálie, svého hlavního zahraničního konkurenta na tomto trhu. Francouzský export představoval 80 000 hektolitrů vína v lahvích o celkové hodnotě 27 milionů eur.

Podíl Francie na tomto trhu, který zažívá zvyšování poptávky po kvalitních vínech, pro nějž je nicméně typická velká konkurence, je dnes 25% celkového českého dovozu lahvových vín. Objem českého dovozu klesá již 2 roky (- 19 % v roce 2012 oproti roku 2011 a 3,5 % v roce 2013 ve srovnání s rokem 2012), přičemž hodnota dovozu v eurech pravidelně roste (+ 32 % za posledních pět let).

Pokud jde o objem lahvového vína dovozeného na český trh, Francie drží pozici 3. největšího dodavatele hned za Španělskem, které své místo hlavního vývozce vína do České republiky přepustilo Itálii.
I přes pokles objemu celkového dovozu vína na český trh, k němuž došlo v letech 2012 a 2013, Francie postupně navyšovala svůj prodej vín v této zemi (+ 110 % od vstupu ČR do EU před 10 lety). Pokud jde o ochrannou známku, vedou vína z Bordeaux, jež jsou tradičně na čele této kategorie (50 – 60 % trhu). Regiony jako Alsasko, Côtes du Rhône, Languedoc-Roussillon nebo Provence zaznamenávají na českém trhu dynamický růst. Vína chráněného zeměpisného označení představují 30 % francouzského vývozu do ČR. V rámci této kategorie převažují chráněná označení Pays d’Oc a Languedoc-Roussillon. Naopak podíl vín bez chráněného zeměpisného označení na českém trhu zvolna klesá, což potvrzuje rostoucí zájem českého spotřebitele o kvalitní vína.

Zdroj: Český statistický úřad a Ubifrance

JPEG - 251.8 kb

Dernière modification : 07/07/2014

Haut de page