Francouzské podniky vybrané na mistrovství světa ve fotbale [fr]

Začátek mistrovství světa ve fotbale byl odpískán 12. června a podle brazilského času se celý svět bude řídit až do 13. července. U této výjimečné události nechybí ani francouzské podniky.

JPEG

V Brazílii se tančí samba od 12. června, kdy byl odehrán zahajovací zápas mistrovství světa ve fotbale. Završil se tak ohromný projekt, který si vyžádal značné investice a roky příprav. Tváří v tvář této velké výzvě Brazílie povolala odborníky z nejlepších světových společností, aby vybudovali a renovovali tamní infrastrukturu. Ekonomicky nejsilnější země Jižní Ameriky se přirozeně obrátila na Francii a zástupce jejího průmyslu uznávané v mnoha oblastech, zejména pokud jde o stavbu a modernizaci stadionů, jako jsou Maracanã v Rio de Janeiru nebo Arena v Sao Paulu, kde byl šampionát zahájen.

Francouzské podniky zvedají hozenou rukavici

Světový lídr ve výrobě bezešvých ocelových trubek, společnost Vallourec, se podílela na renovaci a stavbě několika míst konání mistrovství světa v Belo Horizonte - Brasilii, v Porto Alegre, Riu de Janeiru a Sao Paolu. Její brazilská továrna v Belo Horizonte vyrobila celkem 10 500 tun trubek používaných ve střechách stadionů a souvisejících zařízeních.

Na tomto ambiciózním projektu se podílela i společnost Serge Ferrari, která se těší výjimečnému renomé ve světě architektury. Dodala technologicky velice významné kompozitní materiály použité k výrobě stabilního a lehkého zastřešení nebo pro ochranu proti slunci a výrobu izolačních fólií, které jsou v zemi jako Brazílie vysoce žádané.

Verteego, společnost vyvíjející software, který měří dopad staveb na životní prostředí, spolupracovala na stavbě šesti stadionů. Podle jejího generálního ředitele a spoluzakladatele Ruperta Schiessla „Brazílie ještě musí své stavebnictví vybavit a dodržovat přitom normy v oblasti životního prostředí, na což se právě my zaměřujeme“.

Sváteční šampaňské

I další známá jména francouzské ekonomiky využila šampionátu pro posílení svého zastoupení v Brazílii. Air France nedávno zavedla první přímý let mezi Paříží a Brasílií a oficiálním dodavatelem mistrovství se stala společnost Champagne Taittinger.

Mezinárodní fotbalová federace vložila svou důvěru i do menšího podniku Netco Sports. Ve spojení se světovým lídrem na poli programů radiového a televizního vysílání, belgickou společností EVS, Netco Sports poskytuje 26 televizním kanálům v 26 zemích obsah pro smartphony. „Máme na hřišti celkem 36 kamer, které uživateli umožní být zároveň dobře informovaným komentátorem i televizním režisérem,“ ujišťuje generální ředitel společnosti Jean-Sébastien Cruz.

Stade de Cuiaba / © Joana França - JPEG
Stade de Cuiaba / © Joana França

Společnost Amisco, která je partnerem již 10 ze 32 zemí kvalifikovaných do závěrečného zápasu a nedávno se spojila s britským Prozone, je rovněž v centru dění a poskytuje cenné informace, statistiky a indikátory o shlédnutých utkáních. Kromě partnerství s národními mužstvy odborní pracovníci společnosti zajistí také kompletní škálu novinového obsahu.

Francouzské podniky se obecně snaží využít dlouhodobé pozitivní dopady šampionátu. Francie již nyní v Brazílii zaměstnává na 500 000 osob. Benoît Trivulce z francouzské agentury pro mezinárodní rozvoj podnikání Ubifrance ujišťuje, že „potřeby Brazílie představují pro podniky ze země galského kohouta ohromnou příležitost“. Podle něj „v roce 2013 byl nárůst francouzského vývozu do Brazílie jeden z největších na světě“.

Barbara Leblanc, Ředitelství pro komunikaci a pro tisk ministerstva zahraničních věcí a mezinárodního rozvoje

Dernière modification : 24/06/2014

Haut de page