Francouzské úspěchy na internetu [fr]

Přestože se mnoho technologických inovací zrodilo v kolébce informatiky v Kalifornii, Francouzi dokázali globálního úspěchu internetu úspěšně využít a v rámci digitální ekonomiky vyvinuli koncepty, které jsou dnes všeobecně známé jak ve Francii, tak v dalších zemích. Dailymotion, Meetic, Deezer, Ventes privées, Le Bon Coin, Cdiscount, Au féminin.com, Criteo, Withings... Jen málo lidí však ví, že všechny tyto platformy vymysleli Francouzi.

Známá jména

Stránky Dailymotion, které byly založeny v roce 2005 a posléze přešly pod telekomunikační skupinu Orange, představují beze vší pochyby jeden z největších úspěchů „Made in France“ na síti. Tuto platformu pro sdílení videí každý měsíc navštíví 120 milionů uživatelů, kteří přehrají na 2,5 miliardy videí.

V oblasti služeb pro poslech hudby na vyžádání umožňuje Deezer od roku 2007 vybírat jednotlivé tituly z katalogu o více než 30 milionech hudebních děl. Deezer dnes uvádí 16 milionů návštěvníků a 5 milionů předplatitelů členství „premium“.

Jak být jako inzerent lépe viditelný a vylepšit výkonnost svého podnikání? Criteo díky zacílení reklamy řízenému podle pohybu uživatelů po internetu na tuto otázku úspěšně odpověděl více než 4000 klientům ze všech částí světa. Pokud uživatel opustí inzerentovy stránky, může mu obchodník zanechat více či méně personalizovanou zprávu na jiných stránkách, aby se k němu jeho potenciální klient mohl vrátit. Osm let po založení má tato společnost kótovaná na newyorské burze roční obrat ve výši 400 milionů eur.

Internetové služby

Existuje lepší způsob, jak najít spřízněnou duši, než na serveru Meetic? Největší francouzskou internetovou seznamku zná 98 % Francouzů, má 840 000 členů a každý týden si jejím prostřednictvím dohodne první schůzku téměř 40 000 lidí bez partnera.

Nápad založit Aufeminin.com dostala Anne-Sophie Pastelová v roce 1999 proto, že na internetu nemohla najít informace týkající se těhotenství. Postupem času se společnost, jejímž hlavním akcionářem je nyní skupina Axel Springer, stala světovým lídrem mezi internetovými portály pro ženy, přičemž je v řadě zemí přímo první na trhu, např. ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku, Belgii, Švýcarsku a Kanadě.

Vedle serverů s mezinárodní působností sází Le Bon Coin na jednoduchost a uživatelům velice přístupnou formou umožňuje prohlížet si a umisťovat na internet inzeráty určené spíše lidem v jejich bezprostředním sousedství. Stránky jsou s více než 23 miliony inzerátů skutečnou výměnnou platformou a tento koncept byl mnohokrát převzat i v zahraničí.

Zastíní spolujízda tradiční dopravní prostředky? Úspěch internetových stránek BlaBlaCar, které jsou v této oblasti pojmem, nelze v žádném případě popřít: v současné době působí ve zhruba dvanácti evropských zemích. Mladá a dynamická společnost dokonce dále urychlí svůj rozvoj díky 100 milionům eur, které nedávno získala od kalifornských investorů.

Rozvoj crowdfundingu

Tato forma financování, jejíž anglický název označuje způsob získávání peněz prostřednictvím sbírky, prochází díky internetu značným rozvojem. Crowdfundingové platformy nabízejí tři rozdílné formy účasti: dar výměnou za určité bonusy, participace na kapitálu společnosti a půjčka. Stránky Ulule nebo KissKissBankBank jsou předními světovými zástupci crowdfundingu v oblasti tvorby a inovací ve všech jeho formách, jakýkoli uživatel internetu na nich může veřejnost požádat o podporu. Wiseed, který nedávno oslavil páté výročí, se těší velmi dobrému postavení na poli equity crowdfuningu a uživatele internetu vyzývá k tomu, aby se stali akcionáři mladých společností. Francouzi působí také v oblasti nebankovních mikropůjček. Platforma Babyloan, první internetová stránka pro solidární mikropůjčky v Evropě, umožňuje půjčit peníze mikropodnikateli ve Francii a v dalších 13ti světových zemích. Babyloan již od svého založení v roce 2008 uvádí splatnost půjček ve výši 100%!

Levné nákupy na internetu

Společnost Vente-privee.com, založená v roce 2001, je ve Francii s 3,5 miliony návštěvníků denně na špici internetového prodeje známých značek. Působí v osmi evropských zemích a ve Spojených státech, v roce 2013 se prostřednictvím těchto stránek zrealizovalo 10 100 prodejních akcí a prodalo se 70 milionů kusů zboží. Její obrat v roce 2013 vzrostl o 23 % a dosáhl 1,6 miliardy eur.

Novým trendům v oblasti distribuce neunikl ani prodej automobilových součástek na internetu. Ze stránek Oscaro.com, založené v roce 2001 vášnivým fanouškem automobilismu, se stal nejvýznamnější evropský server pro prodej náhradních dílů. Oscaro se zásobuje přímo u největších výrobců a hlavních velkoprodejců náhradních součástek a každý měsíc vyřídí několik tisíc objednávek.

Cdiscount s obratem přesahujícím jednu miliardu eur nabízí nejlepší značkové zboží s výraznými slevami oproti tradičním distribučním sítím. Tento koncept zažívá skutečný úspěch v Kolumbii, Vietnamu nebo Thajsku.

Originální koncepty na cestě za úspěchem

„Jak se vám daří?“ Během méně než šesti let se z Withings díky inteligentním produktům, umožňujícím sledovat naše zdraví v reálném čase, stala světově známá značka. Osobní váha, díky které na chytrém telefonu okamžitě zjistíte své BMI, měla velký úspěch již od uvedení na trh v roce 2009. Inovativní produkty dokonce dokáží kontrolovat i kvalitu vašeho spánku.

Marco Rangi

Pozn.: Informace a názory obsažené v tomto článku, jehož cílem je informovat o současné Francii, nemají oficiální charakter.

Dernière modification : 15/08/2014

Haut de page